افزودن آدرس جدید

ذخیره لغو

پرینتر از جمله لوازم مهم این روزهاست و پرینت‌نگرفتن و خرابی‌های مربوط به آن یکی از دغدغه‌های اصلی اداره‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله از مرکز تجاری آنلاین قصد داریم به‌طور مفصل به بررسی دلایل پرینت‌نگرفتن آن و نحوه اتصال پرینتر به اینترنت صحبت کنیم. پس، تا پایان این مقاله همراه مالتی‌مگ باشید.

اتصال پرینتر به اینترنت 

پرینتر یکی از وسایل مهم و ضروری اداره‌ها و شرکت‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از پرینترهای بی‌سیم و مدرن از مطالب داخل گوشی‌های هوشمند هم پرینت بگیرید. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است پرینتر بی‌سیم شما به اینترنت متصل نشود. در این‌جا چند مورد برای بررسی وجود دارد:
•    مطمئن شوید که پرینتر شما روشن است و در محدوده شبکه Wi-Fi قرار دارد. 
•    بررسی کنید که رایانه و پرینتر شما هر دو به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند. 
•    مطمئن شوید که پرینتر شما برای اتصال به شبکه Wi-Fi تنظیم شده است که شامل واردکردن نام و رمز عبور Wi-Fi شما به‌طور مستقیم در پرینتر باشد.
مراحل دقیق اتصال پرینتر بی‌سیم به Wi-Fi بسته‌به نوع و مدل چاپگر شما متفاوت است. چاپگر خود را روشن کنید و مطمئن شوید که در محدوده شبکه Wi-Fi قرار دارد. در کنترل‌پنل پرینتر، به تنظیمات بی‌سیم یا منوی تنظیم Wi-Fi بروید. شبکه Wi-Fi خود را از لیست شبکه‌های موجود انتخاب کنید. وارد منو شوید و در صورت درخواست رمز عبور Wi-Fi آن را وارد کنید. اکنون پرینتر شما باید به اینترنت متصل شده باشید.
برای اتصال پرینتر به اینترنت چند روش وجود دارد که در این‌جا به بررسی ۲ روش از آن می‌پردازیم. یکی از این روش‌ها از طریق تکنولوژی WPS و دیگری از طریق اتصال به وایرلس است. 

Image

برای خرید قطعات دیجیتال از مالتی مال کلیک کنید.

1.    اتصال پرینتر به وای‌فای از طریق تکنولوژی WPS
شما می‌توانید یک پرینتر را از طریق حالت Wi-Fi Protected Setup (WPS) به Wi-Fi متصل کنید. این روش به شما امکان می‌دهد حتی اگر نام پرینتر را نمی‌دانید به یک شبکه بی‌سیم متصل شوید. مراحل اتصال به شرح زیر است:
1.    مطمئن شوید که پرینتر شما روشن است و در محدوده شبکه Wi-Fi قرار دارد.
2.    دکمه Wireless را چند ثانیه نگهدارید تا زمانی که چراغ بی‌سیم شروع به چشمک‌زدن کند. سپس، دکمه WPS را چند ثانیه فشار دهید تا شروع به چشمک‌زدن کند.
3.    بعد از گذشت یک دقیقه چراغ وایرلس پرینتر ثابت و به مودم متصل می‌شود. 
اگر با انجام مراحل بالا هنوز پرینتر به مودم متصل نشد، باید به سراغ نصب درایو آن بروید.

2.    اتصال پرینتر به اینترنت از طریق نصب درایو به‌صورت وایرلس
مراحل لازم برای اتصال پرینتر به اینترنت از طریق نصب درایو به شرح زیر است:
1.    در ابتدا باید سی‌دی درایو را داخل دستگاه اجرا کرده و روی گزینه نصب وایرلس کلیک کنید. سپس، روی گزینه Install Printer Software بزنید. 
2.    در صفحه پیش رو گزینه Easy Install را انتخاب کنید و Next را بزنید.
3.    در مرحله بعد مدل پرینتر خود را انتخاب کنید و بعد روی گزینه Next بزنید.
4.    در صفحه بعدی روی گزینه سوم بزنید و سپس Next را کلیک کنید.
5.    در دو صفحه بعدی هم بدون تغییر تنظیمات پیش‌فرض باید روی گزینه Next کلیک کنید.
6.    صفحه بعدی که باز می‌شود، صفحه پرینت مستقیم (Direct Print) است. شما باید گزینه Enable Direct Print را انتخاب کنید که با این کار قابلیت پرینت‌گرفتن مستقیم از طریق موبایل فعال‌سازی می‌شود. در نهایت هم روی گزینه Next بزنید و روی گزینه Finish کلیک کنید.

دریافت درایو پرینتر از سایت مقصد 

می‌توانید برای پرینت از سایت مقصد از گوگل‌کروم استفاده کنید. به این صورت که در ابتدا وارد گوگل‌کروم شوید و سپس فایل یا عکس مورد نظرتان را که می‌خواهید پرینت بگیرید، باز ‌کنید. در کروم کلیدهای ctr+p را فشار دهید. پنجره‌ای برای شما نمایان می‌شود که می‌توانید مقصد را انتخاب و تنظیمات چاپی مورد نظر را هم وارد کنید. در نهایت، روی گزینه پرینت کلیک کنید.

برای خرید کامپیوتر از ابرفروشگاه مالتی مال کلیک کنید.

Image

پرینت‌گرفتن از طریق direct wifi 

برای پرینت‌گرفتن از طریق direct wifi شما باید در ابتدا مطمئن شوید که پرینترتان قابلیت direct wifi را داشته باشد. همچنین، این قابلیت تنها برای گوشی‌های هوشمند و تبلت طراحی شده است. برای پرینت‌گرفتن از طریق direct wifi مراحل زیر را دنبال کنید:
1.    در ابتدا باید وارد تنظیمات پرینتر شوید و گزینه wifi direct را روی on قرار دهید.
2.    شما باید نرم‌افزار مورد نیاز برای پرینت مانند برنامه Print Service Plugin را در گوشی خود نصب کنید.
3.    سپس قسمت وای‌فای گوشی خود را باز کنید و به پرینتر متصل می‌شوید.
4.    فایل مورد نظر برای پرینت را باز و گزینه share را انتخاب کنید، سپس گزینه Print Service Plugin را بزنید. در این مرحله فایل شما وارد نرم‌افزار می‌شود.
5.    در این قسمت شما می‌توانید اندازه کاغذ، تعداد، دوطرفه‌بودن کاغذ و... را انتخاب می‌کنید.
6.    در نهایت هم روی گزینه چاپ کلیک کنید و فایل شما آماده چاپ می‌شود.

با مالتی مال می‌توانید به راحتی خرید از آمازون را انجام دهید.

پرینت از طریق اتصال مستقیم و usb 

شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از کابل USB OTG پرینتر را به گوشی‌های هوشمند متصل کنید و فایل‌های مورد نظرتان را پرینت بگیرید. مراحل پرینت از طریق اتصال مستقیم عبارت‌اند از: 
1.    شما در ابتدا باید پرینتر خود را روشن و کابل USB OTG خود را به پرینتر و گوشی همراه خود وصل کنید.
2.    سپس، باید نرم‌افزار Print Service Plugin را روی گوشی خود نصب کنید.
3.    دستگاه شما آماده پرینت‌گرفتن است. مانند پرینت از طریق direct wifi باید فایل مورد نظر را باز کنید و وارد برنامه شوید. 
برای پرینت از طریق اتصال مستقیم همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد می‌توانید با نصب سی‌دی درایو آن را فعال‌سازی کنید.

راه‌حل‌های رفع مشکلات پرینتر در یک نگاه 

در این مطلب به بررسی رفع مشکل پرینت‌نگرفتن پرینتر و نحوه صحیح اتصال پرینتر به اینترنت صحبت کردیم. همچنین، به روش‌های پرینت‌گرفتن از طریق direct wifi، اتصال مستقیم و usb که همه مربوط به اتصال پرینتر به موبایل است، اشاره کردیم. شما عزیزان می‌توانید بهترین پرینترهای مدرن و امروزی را با قیمت و کیفیت مناسب از فروشگاه‌های مالتی‌مال تهیه کنید.
 

نظرات کاربران + افزودن نظر

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر