افزودن آدرس جدید

ذخیره لغو

بهترین تجهیزات امنیتی و نظارتی کدامند؟

تجهیزات امنیتی و نظارتی نقش مهمی در حفظ امنیت فضاهایی از جمله فروشگاه‌ها، خانه‌ها، شرکت‌ها و... دارند. به دلیل این‌که این‌روزها ترس از سرقت به یک معضل بزرگ تبدیل شده است؛ برای تامین امنیت در مغازه، شرکت، خانه، ویلا و غیره باید از پیشرفته‌ترین و بهترین تجهیزات امنیتی استفاده کنید.
در این مطلب از مرکز تجاری آنلاین مالتیمال به بررسی و معرفی بهترین تجهیزات امنیتی و سیستم‌های نظارتی می‌پردازیم که می‌توانند در حفظ امنیت جانی و مالی شما نقش موثری داشته باشند.

برای خرید از آمازون به راحتی می‌توانید از ابر فروشگاه مالتی مال استفاده کنید.

Image

تجهیزات امنیتی و نظارتی به چه دستگاه‌هایی گفته می‌شود؟

تجهیزات امنیتی و نظارتی دستگاه‌هایی هستند که برای نظارت و افزایش ایمنی اماکن استفاده می‌شوند و نقش مهمی در حفظ امنیت و کنترل فعالیت‌ها دارند. این تجهیزات دستگاه‌های مختلفی را شامل می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوربین مداربسته اشاره کرد.

دوربین‌های مداربسته بهترین تجهیزات امنیتی

از بهترین تجهیزات نظارتی می‌توان به دوربین‌های مداربسته اشاره کرد. این دوربین‌ها معمولا برای نظارت و کنترل محل کار و منزل، بانک‎ها، کارخانه‌ها، پارکینگ‌ها و سایر مکان‌هایی که نیازمند نظارت هستند، استفاده می‌شوند. دوربین‌های مداربسته هم با توجه به محل نصب، نیازها و انتظاراتی که وجود دارد، مدل‌های مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای خرید آنلاین از مالتیمال کلیک کنید.

Image

دوربین‌های دام

دوربین‌های دام مخروطی‌شکل هستند و بیشتر در فضاهای داخلی و روی سقف نصب می‌شوند. جنس بدنه این دوربین‌ها از پلاستیک و فلز ساخته شده است و ویژگی‌هایی مانند لنز ثابت یا وریفوکال و قابلیت ضبط صدا دارند. به‌علاوه، این دوربین‌ها اغلب دارای کاورهای شیشه‌ای به‌منظور محافظت از لنزها هستند و در 2 نوع آنالوگ و تحت شبکه عرضه می‌شوند.
نوع دیگری از دوربین‌های دام، دوربین مداربسته دام تورت (Turret) است. تنها تفاوت این دوربین‌ها با دوربین مداربسته‌های دام معمولی، شکل ظاهری‌شان است؛ زیرا دام تورت پوشش شیشه‌ای ندارد.

برای خرید لوازم خانگی برقی از مالتیمال کلیک کنید.

دوربین‌های اسپیددام

این دوربین‌ها از نظر ظاهری مشابه دوربین‌های دام هستند و تنها در عملکرد با یکدیگر تفاوت دارند. این نوع از دوربین‌ها از قابلیت چرخش برخوردارند و به همین دلیل به آن‌ها دوربین PTZ یا گردان هم گفته می‌شود. تصویربرداری با جزئیات کامل، قابلیت چرخش در جهت‌های مختلف، زوم اپتیکال و غیره هم از ویژگی‌های خوب این دوربین‌ها هستند.

دوربین‌های بالت

از نظر ظاهری، این دوربین‌ها استوانه‌ای‌شکل هستند و بیشتر در فضاهای آزاد نصب می‌شوند؛ از این‌رو دارای بدنه ضدآب و مستحکم هستند. ویژگی‌های اصلی این دوربین‌ها شامل قابلیت دید در شب، لنز ثابت و وریفوکال و پشتیبانی از استانداردهای IP66 و IP67 است.

خرید قطعات دیجیتال یکی از مهمترین بخش های مرکز تجاری آنلاین مالتی مال است.

دستگاه ضبط تصاویر

دستگاه ضبط تصاویر هم از تجهیزات امنیتی و نظارتی است که برای ضبط تصاویر دوربین‌ها و نمایش آن‌ها روی صفحه نمایش استفاده می‌شود. این دستگاه به سه دسته NVR، DVR و XVR تقسیم می‌شود که براساس نوع دوربین استفاده‌شده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
دستگاه ضبط تصویر به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شود:
•    دستگاه ضبط DVR: از این دستگاه برای ضبط تصاویر دوربین‌های آنالوگی استفاده می‌شود. این دستگاه تصاویر را از دوربین دریافت و در هارد ذخیره می‌کند. در حال حاضر دستگاه ضبط DVR قدیمی شده و دستگاه ضبط XVR جایگزین آن شده است.
•    دستگاه ضبط NVR: این دستگاه مختص ضبط تصاویر دوربین‌های تحت شبکه است و در مدل‌های 4، 8، 6، 32، 64 کانال و همچنین 256 و 128 کاناله هم در دسترس است.
•    دستگاه ضبط XVR: این دستگاه ورژن جدید DVR است که علاوه‌بر پشتیبانی از دوربین‌های آنالوگ، قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های تحت شبکه را هم دارد. این دستگاه از فرمت‌های دیگری مانند CVI، TVI و CVBS هم پشتیبانی می‌کند.

Image

انواع تجهیزات امنیتی

علاوه‌بر موارد ذکرشده، سیستم‌ها و تجهیزات امنیتی دیگری هم وجود دارند که در ادامه به اختصار به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
•    سیستم هشدار سرقت: نصب سیستم دزدگیر با اتصال به پنل مرکزی و آژیر، امنیت را در اماکن مختلف مانند منازل، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها افزایش می‌دهد.
•    سیستم اعلام و اطفاء حریق: استفاده از این سیستم در ساختمان‌های مختلف مانند ساختمان‌های تجاری، مسکونی یا اداری به جلوگیری از بروز آتش‌سوزی و مهار آن کمک و جان و مال را حفظ می‌کند.
•    درهای ایمن و ضد سرقت: استفاده از در‌های ضدسرقت به‌منظور ایجاد امنیت در منازل، شرکت‌ها و اماکن دیگر، اجازه ورود و خروج را به سارقین نمی‌دهد.
•    قفل هوشمند: قفل هوشمند از راه دور امکان قفل‌کردن در منازل و خودروها را فراهم می‌کند و باعث افزایش امنیت می‌شود.
•    سیستم ردیابی: استفاده از سیستم ردیاب برای کنترل و ردیابی اشیاء و افراد مرسوم است که موقعیت و حرکت آن‌ها را مشخص می‌کند و اطلاعات مربوط به آن را نشان می‌دهد.

مزایای استفاده از تجهیزات امنیتی و نظارتی

استفاده از لوازم و سیستم‌های امنیتی و نظارتی مزایای زیر را به‌همراه دارد:
•    نظارت محل نصب دوربین از راه دور
•    کاهش‌ جرایم و دزدی
•    افزایش بهره‌وری
•    امکان غیرفعال یا فعال‌کردن سیستم از راه دور
•    امکان بایگانی و ضبط تصاویر
•    اعلام هشدار هنگام بروز حادثه

برای افزایش آرامش و امنیت، برترین تجهیزات امنیتی را انتخاب کنید

در این مقاله از مجله مالتی‌مگ به معرفی انواع تجهیزات امنیتی و نظارتی پرداختیم و اشاره کردیم که در درجه اول، بهترین این تجهیزات، دوربین‌های مداربسته هستند که می‌توانند نظارت بر امنیت جانی و مالی شما را تامین کنند. این تجهیزات پیشرفته علاوه‌بر افزایش امنیت، باعث ایجاد حس اطمینان و آرامش در افراد هم می‌شوند.
 

نظرات کاربران + افزودن نظر

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر