افزودن آدرس جدید

ذخیره لغو

خانه هوشمند به شما امکان می‌دهد که کنترل بیشتری بر خانه خود داشته باشید و زندگی راحت و هوشمندی را که بدون شک شما هم به‌دنبال آن هستید، تجربه کنید. خانه‌های هوشمند کمک می‌کنند بر مصرف انرژی خانه خود نظارت داشته باشید. همچنین مواردی از جمله تنظیم دما، بازوبسته‌کردن پنجره‌ها، روشن و خاموش‌کردن چراغ‌ها و... به‌طور خودکار و از راه دور، به‌راحتی ممکن است. در این مقاله از مرکز تجاری آنلاین مالتی مال به پاسخ این سوال که چرا باید خانه خود را هوشمندسازی کنیم، می‌پردازیم.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

خانه هوشمند می‌تواند در به‌حداقل‌رساندن مصرف انرژی به شما کمک کند. تمامی لوازم و دستگاه‌های برقی به‌وسیله تکنولوژی‌های جدید در خانه‌های هوشمند به یکدیگر متصل می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید توسط گوشی هوشمند یا فرمان صوتی خود میزان مصرف انرژی آن‌ها را کنترل کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید آن دسته از لوازمی را که استفاده نمی‌کنید، خاموش کنید.

برای خرید آنلاین از مالتیمال کلیک کنید.

افزایش امنیت خانه

از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که خانه هوشمند به‌دنبال دارد، این است که امنیت خانه شما را افزایش می‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید در خانه خود دوربین مداربسته نصب کنید و از راه دور آن‌ها را تحت نظر داشته باشید. علاوه‌بر این، تجهیزاتی که در هوشمندسازی خانه استفاده می‌شوند هم شرایط امنیتی خوبی دارند. استفاده از این تجهیزات هم برای منازل مسکونی و هم برای بسیاری از ساختمان‌های اداری می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

برای خرید لوازم خانگی برقی از مالتیمال کلیک کنید.

افزایش راحتی زندگی

هوشمندسازی خانه باعث افزایش آسایش شما در محیط خانه می‌شود. شما می‌توانید با تجهیزات هوشمند نصب‌شده، به‌راحتی کنترل دستگاه‌های مختلف را به‌دست بگیرید. به‌عنوان نمونه می‌توانید بدون نیاز به تحرک زیاد و از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند خود دستگاه‌های گرمایشی، سرمایشی، الکتریکی و لامپ‌ها را خاموش و روشن کنید.

حتی در زمانی که در خانه نیستید هم کنترل و تسلط کاملی بر این دستگاه‌ها دارید و می‌توانید با نظارت بر خانه‌تان، از تکنولوژی هوشمندسازی خانه نهایت بهره را ببرید.

کنترل تردد

به‌وسیله آیفون هوشمند شما هر جای دنیا که باشید می‌توانید چهره شخصی که زنگ در خانه‌تان را فشرده است، ببینید، با اون حرف بزنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در را برای او باز کنید یا نه! این امکان باعث می‌شود که سارقان از عدم حضور شما در خانه مطلع نشوند.

برای خرید از آمازون به راحتی می‌توانید از ابر فروشگاه مالتی مال استفاده کنید.

Image

بسته‌شدن حفاظ برقی

اگر بر ورودی خانه و پنجره‌ها از کرکره‌های برقی استفاده کرده باشید با هر بار خروج شما از خانه تمامی این کرکره‌ها خودکار بسته می‌شوند و تا زمان بازگشت شما بسته می‌مانند.

سیستم هشدار سرقت

زمانی که در سفر یا سر کار هستید، در صورتی که سیستم هشدار به‌وسیله سنسورها متوجه حرکتی شود، از طریق پیامک، تماس تلفنی یا اعلان برنامه موبایلی به شما اطلاع می‌دهد. شما می‌توانید تصویر خانه را توسط دوربین مداربسته متصل به گوشی‌تان مشاهده کنید و در صورت نیاز اقدامات لازم را پیش بگیرید.

خرید قطعات دیجیتال یکی از مهمترین بخش های مرکز تجاری آنلاین مالتی مال است.

دستیار صوتی

دستیار صوتی خانه هوشمند به شما کمک می‌کند بدون لمس هیچ دکمه‌ای، تنها با صدایتان از دستیار بخواهید کاری را انجام دهد. برای مثال، می‌توانید از آن بخواهید موسیقی مورد نظرتان را برایتان پخش کند. در چنین مواقعی دستیار صوتی به سیستم هوشمند خانه متصل می‌شود و کار خواسته‌شده را انجام می‌دهد.

افزایش ارزش خانه

قیمت واحدها و مسکن‌ها به اقلام مختلفی همچون مساحت، موقعیت، تعداد طبقات، مواد و مصالح و... بستگی دارد؛ بنابراین، منطقی نیست که انتظار داشته باشید یک مسکن مدرن و یک مسکن معمولی ارزش یکسانی داشته باشند.

هوشمندسازی خانه با وجود هزینه اولیه‌ای که باید صرف شود، می‌تواند ارزش آن را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد و باعث فروش سریع‌تر و بهتر خانه شود. این امر برای مصرف‌کنندگان و همچنین فروشندگان مسکن مزیتی بزرگ است.

سفارشی‌سازی خانه

امکانات سفارشی‌سازی برای خانه‌های هوشمند این امکان را فراهم می‌کنند که نیازهای افرادی که دارای معلولیت یا مشکلات حرکتی هستند، برطرف شود. به‌عنوان نمونه، قفل‌ها و چراغ‌های هوشمندِ در، قابل برنامه‌ریزی هستند که به دستورات صوتی یا کنترل‌های از راه دور واکنش نشان دهند و به افراد با حرکت محدود در داخل خانه‌هایشان کمک کنند.

بهترین تصمیم برای زندگی بهتر، هوشمندسازی خانه

امروزه، هوشمندسازی خانه به‌عنوان یک تکنولوژی جذاب، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این فرآیند با وجود هزینه‌های بالا، با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است؛ چرا که می‌تواند سطح زندگی افراد را بهبود بخشد. امیدواریم مطالعه این مطلب از مجله مالتی‌مگ برای شما مفید بوده و در تصمیم‌گیری نهایی این‌که چرا خانه‌تان را هوشمند کنید، کمک کرده باشد.

نظرات کاربران + افزودن نظر

شما در پاسخ به

نظر شما اضافه شد، اما ابتدا باید تایید شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر